Fanki – December

In December I visited three more friends’ houses. I spent the long weekend at Larisas’s. We went to the park with Larisa’s cousin. We also went by train with Larisa’s mother to her job. It was very funny. And on Tuesday, I helped Larisa with her homework and we watched the television at home. The next weekend I stayed at Raúl’s. On Saturday, we went to the hairdresser’s and Raúl had his hair cut, he was very handsome. Then we played with some of the toys in the shopping centre. On Sunday, we went to Ikea, where we bought several things and we had lunch. Finally, I helped Raúl decorate their Christmas tree. The next week I went on a trip to Manchester with Monster. Manchester is a city in the north of England. I loved all the Christmas decorations and we had a very good time there. We saw the river, a museum, the cathedral, the wheel and everything was very beautiful. The last weekend before the Christmas holidays, I stayed at Patricia’s. I met all her teddies and her little bird. We read magazines, we had chestnuts and we decorated Patricia’s house for Christmas. Then we had the Christmas holidays. We had a lovely dinner on Christmas Eve with shrimps, ham, asparagus, salmon, etc. Then we said bye bye to 2009 and hello to 2010 having twelve grapes and having a party on New Year’s Eve with our friend Chesty.

En diciembre visité tres casas más. Pasé el primer fin de semana, el puente, en casa de Larisa. Fuimos al parque con su prima. También fuimos en tren al trabajo de la madre de Larisa. Fue muy divertido. Después, el martes, ayudé a Larisa con sus deberes y vimos la televisión en casa. El siguiente fin de semana estuve en casa de Raúl. El sábado fuimos a la peluquería y Raúl se cortó el pelo, estaba muy guapo. Después jugamos un poco en el centro comercial. El domingo fuimos a Ikea, donde compramos algunas cosas y comimos. Por último, ayudé a Raúl a decorar el árbol de navidad. A la semana siguiente me fui de viaje a Manchester con Monster. Manchester es una ciudad al norte de Inglaterra. Me encantó la decoración navideña y nos lo pasamos muy bien. Vimos el río, un museo, la catedral, la noria y todo era muy bonito. El último fin de semana antes de las vacaciones de navidad lo pasé en casa de Patricia. Conocí a todos sus peluches y a su pajarito. Leímos revistas, comimos castañas y decoramos su casa para la navidad. Después nos dieron las vacaciones de navidad. En Nochebuena tuvimos una bonita cena con langostinos, jamón, espárragos, salmón, etc. Después despedimos el 2009 y saludamos al 2010 tomando doce uvas y teniendo una fiesta en Nochevieja con nuestro amigo Chesty.